DEVAM-2: 46- Bab
حدثنا
أحمد: حدثنا
أبي: حدثنا
إبراهيم، عن
الحجاج بن
حجاج، عن
قتادة، عن عبد
الله بن أبي
عتبة، عن أبي
سعيد الخدري
رضي الله عنه،
عن
النبي صلى
الله عليه
وسلم قال:
(ليحجن البيت
وليعتمرن بعد
خروج يأجوج
ومأجوج).
تابعه
أبان وعمران،
عن قتادة.
وقال عبد
الرحمن، عن
شعبة قال: (لا
تقوم الساعة
حتى لا يحج
البيت).
والأول أكثر،
سمع قتادة عبد
الله، وعبد الله
أبا سعيد.
[-1593-] Ebu Saîd el-Hudrî, Nebi Sallallahu Aleyhi ve Sellem'in şöyle
buyurduğunu nakletmiştir: "Ye'cuc ve Me'cuc'un ortaya çıkmasından sonra da
Kabe'de mutlaka hem hac hem de umre yapılmaya devam edecektir."
Şu'be, "Kabe hac edilemez duruma gelmedikçe kıyamet kopmayacaktır"
demiştir.
AÇIKLAMA: Yukarıdaki ayette geçen ve insanların bir
kıyam sebebi (her zaman aziz ve dimdik durup bellerini doğrultacakları bir yer)
şeklinde meali verilmiş olan .... kelimesi ^ly yani "doğrultucu"
anlamında kullanılmıştır. Yani Kabe var olduğu sürece din de var olacaktır.
Buharî bu incelikten dolayı Kabe'nin ahir zamanda yıkılacağını belirten hadise
de burada yer vermiştir.
İbn Ebû Hatim'in sahih bir senetle naklettiğine göre Hasen-i
Basrî şöyle demiştir: "Hac ettikleri ve kıbleye yöneldikleri sürece
insanlar din üzere olmaya devam edeceklerdir."
Ata "Eğer insanlar Kabe'yi haccetmeyi bir yıl terkedecek
olsalar helak olmaları için hiç mühlet tanınmaz (helak edilirler)"
demiştir.
Hadis aynı zamanda Kabe'nin her yıl aşure günü örtüldüğünü de
göstermektedir.
1593 nolu hadiste, Kabe'nin haccedilmeye devam edilmesi, Allahü
A'lem, Kabe'nin bulunduğu yerin haccedilmesi anlamındadır. Çünkü ilerideki
konularda, Habeşli bir adamın Kabe'yi yıkmasından sonra tekrar imar edilmeyeceği
belirtilmektedir.